Isra-Mart news:
Juriul pentru deontologie în publicitate din Franţa a cerut companiei Renault să pună capăt unei campanii în care prezintă autovehiculul SUV Dacia Duster drept un model "care respectă mediul", informează site-ul cartech.fr.
Modelul Dacia Duster a fost vizat de o plângere din partea asociaţiei Agir pentru mediu, care a fost acceptată de Juriul pentru deontologie în publicitate.
Acest juriu a publicat un comunicat în care afirmă că sloganul folosit în reclama la Dacia Duster - "Noul Dacia 4x4: respectuos cu mediul la un preţ nemaivăzut" - este de natură să inducă în eroare utilizatorii de Internet şi încalcă prevederile Recomandării Dezvoltare durabilă a ARPP (Autoritatea de reglementare profesională în publicitate).
Juriul argumentează prin emisiile medii de dioxid de carbon ale modelului Duster (159 de grame/km în versiune 4x2 şi 172 grame/km în versiune 4x4), superioare mediei franceze actuale (133 grame/km).
Chiar şi noul slogan - "Mai respectuos cu mediul" - este considerat mincinos, iar campania actuală pentru Duster va trebui astfel suprimată.
Juriul notează însă că Duster rămâne "un Diesel 4x4 de familie bine poziţionat în termeni de emisii de CO2", care sunt mai puţin importante decât cele ale unui Volkswagen Tiguan, unui Ford Kuga sau chiar ale unui Lada Niva GPL.