Thursday, August 27, 2009

Isramart : Conferinta de la Copenhaga, o necunoscuta pentru bucuresteni Joi, 27 August 2009 - 12:09

Isramart news:
Conferinta ONU de la Copenhaga, cel mai asteptat eveniment de mediu al anului, se apropie cu pasi repezi. Ecologistii isi pun toate sperantele in acest summit care va aduce un nou acord climatic global de reducere a emisiilor, iar campanii de constientizare conving oameni din toata lumea sa puna presiune pe liderii politici din tara lor pentru semnarea unui acord. Pentru a afla ce ecouri are la Bucuresti summit-ul de la Copenhaga, am intrebat cativa bucuresteni daca stiu de existenta conferintei si de miza acesteia. Desi nu au auzit de negocierile pentru un acord global de reducere a emisiilor, locuitorii Capitalei considera ca summit-ul de la Copenhaga este “o idee buna” si spera ca acesta sa rezolve problemele de mediu.
„Nu, nu am auzit de summit. Cred ca este o idee buna, nu numai pe plan global, ci si pentru Romania. Este un lucru foarte bun. Din punctul meu de vedere, curatenia este prima problema. Daca ar fi toata lumea mai precauta, sa nu arunce nimic, ar fi mult mai bine. Fata de alte tari in care am fost, la noi este mizerie foarte mare. Cred ca nici in 50 de ani de acum incolo, la noi nu o sa fie curatenie“, ne-a declarat doamna Costea, 55 de ani, pensionara.

“Nu am auzit. E bine asa, in fond, daca stai sa te gandesti. Va incepe sa se imbunatateasca ceva, sa se limiteze incalzirea globala. E la moda acum sa nu mai ai masini mari, care consuma mult, ci mai degraba masini hibrid. Dar nu stiu daca un summit de care nu a auzit mai niAlexandru, studentmeni o sa rezolve ceva. Poate pana in decembrie mai aude lumea de el. Oricum, este o initiativa buna. Problemele sunt multe: de la uzine, toate masinile care polueaza aerul, poluarea in general”, spune Alexandru, 19 ani, student.

“Nu am aflat de summit. Initiativa este buna, dar nu cred ca vor reusi sa ajunga la vreun acord, pentru ca marii poluatori sunt si cei care castiga si cei mai multi bani. Cred ca masinile sunt cea mai mare problema in acest moment, alaturi de aparatele electrocasnice care consuma mult”, este de parere Ramona Bobe, 39 de ani, inginer.

“Nu am auzit de summit. Important este ca dupa ce se ajunge la un acord sa se faca si ceva concret, sa fie respectat acordul. Oricum vor avea loc niste schimbari climatice mari si ne va fi mai intai rau, inainte sa ne fie bine. Mi se pare ca problema cea mai mare este ca degradam planeta. Pur si simplu, e ca si cand am avea mici insecte pe noi si fiecare si-ar lua o bucatica din oasele noastre sa isi faca nu stiu ce, o bucatica din pielea noastra sa isi faca altceva si asa facem si noi cu planeta”, spune Andreea, 25 de ani, studenta.

“Nu am aflat. Cred ca vor ajunge la un acord si ca este o treaba foarte buna. Pentu ca este sanatatea oamenilor in joc. Cred ca poluarea masinilor ne afecteaza cel maBogdan, pompieri mult in ziua de azi. Cei de la Copenhga ar trebui sa urmereasca sa reduca poluarea, care e peste tot: in apele din conducte, in aer, peste tot”, a declarat Sandu Stefan, 53 de ani, mecanic de avion.

“N-am auzit, mamica, de summit. Cred ca e un lucru foarte bun, dar la criza care e acum, cred ca nimic nu se rezolva, numai schimbarea planetei poate sa mai rezolve ceva. Poate Dumnezeu va face ceva bun. Poluarea ma deranjeaza cel mai mult, aerul asta si masinile, mai ales ca in Bucurestiul asta nu se mai poate trai“, a spus doamna Ruinea, 55 ani, pensionara.

“Nu am auzit. Sper si cred ca vor ajunge la un acord, pentru ca e mai bine sa fie mai curat, aer mai bun de respirat. Cred ca poluarea este cea mai arzatoare problema de mediu. Traim cu totii in poluare si daca nu se respira ca lumea, nu e bine”, crede Bogdan Florin, 30 de ani, pompier.

“Habar n-am, nu ma intreseaza si nici nu am auzit. Este un lucru bun, ca probabil s-ar mai reduce din poluare, oamenii ar mai reduce din consumul de apa, de curent. Sa murim asfixiati si nu o sa mai putem sa respiram. Sunt foarte multe cladiri, foarte multe masini, parcurile s-au dus…Cred ca problema numarul unu ar fi ca parcurile au inceput sa dispara, defrisarile sunt masive si impaduriri deloc”, ne-a zis Ghita Cristina, 18 ani, studenta.
Lucian Cristescu, pensionar
“Am auzit, dar, cum sa va spun, au mai fost… Si au fost unii care s-au pus de-a curmezisul si nu a iesit nimic. Statele Unite au spus 'nu, domn’le, noi nu servim reducerea poluarii, ca ne inchidem industria'. Are cineva ce sa le faca? Cea mai grava problema acum este defrisarea padurilor, pentru ca se desertifica planeta si, hai sa zicem, ca asta cu dioxidul de carbon ridicat, o mai fi fost vreodata, dar taierea padurilor… Stiti, Dumnzeu cand a exterminat animalele alea cat blocul, a zis 'astia, daca ii mai las, imi distrug toate padurile de pe Pamant' si i-a ras. Si au ramas mamiferele mici”, spune Lucian Cristescu, 70, pensionar.

„Nu, nu am auzit de summit. Nu cred a un summit de genul asta va avea vreun impact, pentru ca de obicei nu se face nimic. Sa speram… Traficul mi se pare cea mai grava problema, ca este un nivel ridicat de poluare”, e de parere Lucia, 26 ani, studenta.

Lucia, 26 de ani“Nu am auzit. Da, consider ca este o initiativa buna. Dar se va ajunge la un acord in functie de interese, in functie de ce interese primeaza la aceasta intalnire. Din punctul meu de vedere, poluarea este cea mai grava problema. Pe restul le mai putem suporta, dar si poluarea este pe doua paliere: pe de o parte este o problema si pe alta, este necesara, pentru ca folosim automobilele, tot felul de mijloace care polueaza…” considera Gina Manescu, 47 ani, anteprenor.