Monday, September 27, 2010

Isra-Mart srl : Comisia Europeana, data in judecata pentru ca a ascuns informatii privind biocombustibilii

www.isra-mart.com

Isra-Mart srl news:

Politica UE in privinta biocombustibililor ar putea avea urmari secundare nedorite si egale cu aproape 1,5 miliarde tone de gaze ce produc efectul de sera - cu aproximatie totalul emisiilor anuale ale Rusiei sau ale Indiei, avertizeaza rapoarte oficiale.

Aceasta inseamna ca, intr-un interval de 20 de ani, biocombustibilii ar putea produce mai multe emisii de carbon decat benzina, informeaza Reuters.

Evaluarea impactului a aparut, luni, in momentul in care ecologistii au dat in judecata Comisia Europeana, pentru faptul ca nu a dat publicitatii datele privind consecintele negative ale combustibililor obtinuti din recolte de porumb, grau si ulei de palmier.

"Eforturile noastre de a intelege si de a influenta politica UE privind biocombustibilii a fost, in mod repetat, ingreunata prin incercari de a restrictiona accesul la documente. Comisia conduce o operatiune opaca", a declarat avocatul Tim Grabiel, activist in cadrul ClientEarth, atunci cand a demarat procedura in instanta.

Centrul comun de cercetare al Comisiei (Joint Research Centre - JRC) a evaluat ca intre 201 milioane si 1.092 miliarde tone de gaze ce provoaca efectul de sera ar urma sa fie eliberate in atmosfera, in urma impactului complex pe care l-ar avea 'modificarea indirecta a destinatiei terenului' pentru producerea de biocombustibili.

Aceste estimari au la baza un scenariu in care autovehiculele din traficul la nivel european nu ar arde mai mult de 7 la suta biocombustibili in 2020.

Insa noile rapoarte provenind de la marea majoritate a statelor membre ale Uniunii Europene arata ca tarile respective ar intentiona sa utilizeze intre 9 si 11 la suta biocombustibili, ceea ce ar insemna ca efectele secundare reale ar fi echivalente cu 1,5 miliarde tone dioxid de carbon.

Un purtator de cuvant al Comisiei a declarat ca rapoartele a 7 dintre cele 27 de state membre nu au fost inca inaintate, asa ca, pentru moment, este imposibil de realizat o evaluare precisa. UE a fixat tinte pentru energii regenerabile in transport, nu si pentru biocombustibili, in mod special, a adaugat purtatorul de cuvant.

In esenta, conceptul de "modificare indirecta a destinatiei terenului" (indirect land-use change) spune ca daca din recolta de pe un camp cu cereale nu s-ar produce faina ci biocombustibil, atunci cineva, undeva, ar urma sa se confrunte cu foamea, daca acele tone de grau pentru faina nu s-ar obtine in alta parte.