Friday, September 10, 2010

Isra-Mart srl : Greenpeace cere Facebook-ului să renunţe la energia bazată pe cărbuni

www.isramart.com

Isra-Mart srl news:

Greenpeace a lansat pe Facebook o campanie prin care cere companiei
care administrează reţeaua socială să-şi reducă dependenţa de energia bazată pe cărbuni, cea mai mare sursă de poluare a planetei, anunţă Greenlaunches.

Grupul ecologist vrea ca Facebook-ul, care are peste 500 milioane de utilizatori, să fie un model de eficienţă energetică pentru toată lumea. De aceea a lansat manifestul online "Unfriend Coal" ("Carbunele neprieten", n.r.), care a adunat până acum peste 500.000 de susţinători.

Săptămâna trecută, directorul executiv al Greenpeace, Kumi Naidoo, a trimis o scrisoare lui Mark Zuckerberg, CEO Facebook, în care îi cerea să ia măsuri pentru reducerea amprentei de carbon a celebrei reţele sociale.

Greenpeace şi susţinătorii săi vor ca Facebook-ul să limiteze consumul de energie din cărbune, să facă lobby pentru combaterea schimbărilor climatice şi pentru energiile alternative şi să dea publicităţii un raport de monitorizare a emisiilor sale de gaze cu efect de seră.

În replică la solicitarea ecologiştilor, Barry Schnitt , director de comunicare al reţelei online, a anunţat că Facebook va inaugura un nou centru de date în Prineville, Oregon, al cărui sistem va ajuta la eficientizarea consumului de energie. Potrivit lui Schnitt, sistemul
care va fi utilizat în toate centrele de date care vor fi date în folosinţă de-acum încolo.

Pe de altă parte, Schnitt a subliniat că Facebook, asemeni altor reţele sociale, nu pot controla sursa de energie pentru alimentarea centrelor de date. Argumentul a fost combătut de directorul programului Cool IT de la Greenpeace, potrivit căruia Facebook şi alţi furnizori de servicii on-line trebuie să adopte o atitudine mai activă în privinţa eficienţei energetice.

Google, Facebook şi Yahoo investesc miliarde de dolari în construirea de centre de date pentru a face faţă serviciilor web, fapt ce conduce la creşterea semnificativă a poluării asociate acestui sector.

Google a făcut eforturi şi a înfiinţat o subsidiară, "Google Energy" prin care a cerut statului american dreptul de a cumpăra şi vinde energie de pe piaţă, şi a investit 38,8 milioane de dolari în două parcuri eoliene amplasate în statul american Dakota de Nord.