www.isra-mart.com
Veniturile companiilor publice europene din biotehnologie au crescut, in 2010, cu 12% pana la 13 miliarde de euro, o crestere semnificativa de fata de cea de numai 2% din 2009, potrivit datelor studiului “Dincolo de frontiere: Biotehnologia la nivel mondial in 2011”, cel de-al 25-lea raport anual asupra industriei biotehnologiei lansat miercuri de Ernst & Young.
Conform datelor publicate, valoarea activitatii de fuziuni si achizitii din biotehnologie in Europa a crescut de la 1,8 miliarde euro in 2009 la 3,5 miliarde euro in 2010, iar pierderile nete cumulate ale companiilor din acest sector s-au imbunatatit usor, scazand de la 467 milioane euro in 2009 la 459 milioane euro in 2010.
De asemenea, finantarea pentru industria de biotehnologie europeana a fost in esenta neschimbata fata de anul precedent, fiind in crestere cu doar 2,9 miliarde euro.
Sustinerea inovarii
Studiul Ernst & Young constata o confluenta a provocarilor care va face dificila pastrarea nivelului istoric de inovare din aceasta industrie. In plus fata de lipsa "capitalului pentru inovare", societatile din biotehnologie se confrunta cu o concurenta sporita a altor sectoare pentru capitalul de investitii mult mai mic disponibil.
Pe de alta parte companiilor li se cere sa faca mai mult cu acest capital disponibil diminuat, deoarece procesul de dezvoltare de noi medicamente a devenit tot mai lung, mai costisitor si mai riscant. Aprobarile de medicamente continua sa ramana aproape de minimele istorice, iar autoritatile de reglementare solicita din ce in ce mai multe date suplimentare pentru aprobare, dupa ce o companie a realizat studiile clinice, ducand la cresterea timpului, cheltuielilor si riscului de dezvoltare de noi produse.
Astfel, companiile vor trebui sa isi adapteze strategiile de la primele faze de dezvoltare a produselor pentru a demonstra eficacitatea comparativa catre autoritatile de reglementare. Mai mult vor trebui sa se angajeze in abordari creative de stabilire a preturilor pentru contribuabili, inclusiv de stabilire a preturilor bazate pe rezultate.
De asemenea, pe partea de capital, acestea vor trebui sa fie creative in atragerea, optimizarea, conservarea si investirea capitalului, de la noi modalitati de monetizare a proprietatii intelectuale pana la modelele de business "virtuale".