Thursday, December 3, 2009

Isramart : TAROM, singura companie aeriana din UE participanta la Summit-ul de la Copenhaga pe teme ecologice

Isramart news:
Compania TAROM participă la Summit-ul de la Copenhaga, din perioada 7 - 18 decembrie 2009, fiind singura companie aeriană din Uniunea Europeană care organizează un side-event, în cadrul acestui Summit, pe tema implementării unor noi proceduri operaţionale pentru economisirea de combustibil şi reducerea emisiilor nocive, transmite Romanian Global News citand compania.


Compania TAROM se află printre primele companii aeriene din lume care au iniţiat proiectul-pilot "Continuous Descent Approach" (CDA): o procedură de aterizare total nouă, care are ca scop reducerea cantităţii de combustibil ars.

CDA înlocuieşte procedura clasică de aterizare în trepte, reducând atât emisiile corespunzătoare pantei de aterizare, cât şi poluarea fonică (zgomotul produs de aeronave). Faza-pilot a acestui proiect implică aeronavele Airbus A318 ale companiei TAROM.

Analiza rezultatelor proiectului în curs, efectuat în colaborare cu AIRBUS şi Centrul de Cercetare pentru Aviaţie şi Mediu (CATE), cu sediul la Manchester (Marea Britanie) arată o reducere a emisiilor de până la 350 de kilograme de CO2 pe zbor. În prezent, echipa TAROM lucrează la optimizarea traiectoriei de aterizare în CDA şi obţinerea unei reduceri mai mari a consumului de petrol şi a emisiilor de CO2.

De asemenea, TAROM este în curs de a finaliza implementarea procedurii „Single Engine Taxi", prin care, după aterizare, avioanele pot opri un motor până la parcare, pentru a reduce consumul în rulajul acestora la sol. Procedura este deja utilizată pentru aeronavele TAROM A318 şi ATR, în prezent lucrându-se la implementarea acestei proceduri şi pentru avioanele BOEING din flota companiei.

TAROM a echipat cu sistemul Winglet (septembrie, 2009) avioanele de tip Boeing 737-700 din flota companiei. Aceste dispozitive reduc consumul de combustibil al aeronavelor şi emisiile novice cu până la 3%, diminuând cu până la 6,5% şi poluarea fonică produsă de avioane.

Flota companiei TAROM se numără, în prezent, printre cele mai tinere din Europa, vârsta medie a aeronavelor fiind de 8 ani. Compania naţională a intrat încă din anii '90 într-un proces intensiv de înnoire a flotei pentru a reduce atât costurile de întreţinere ale acestora, cât şi emisiile.

În prezent, flota companiei TAROM este compusă din 26 de avioane: trei aeronave de tip BOEING 737-800, patru aeronave de tip BOEING 737-700, patru aeronave de tip BOEING 737-300, patru aeronave de tip Airbus A318-111, două aeronave de tip Airbus A310-325, şapte aeronave de tip ATR 42-500 şi două aeronave de tip ATR 72-500.

Din delegaţia TAROM ce va reprezenta compania naţională la Summit-ul de la Copenhaga fac parte Ruxandra Brutaru - Director General, Emil Dobrovolschi - Director Operaţiuni Zbor, Rareş Dumitru - Fuel Manager TAROM, Dan Gheorghe Truşcă - inspector-şef Operaţiuni Zbor, Mihaela Georgeta Simion - şef birou Managemet Mediu şi Dr. Delia Dimitriu - consultant TAROM pe probleme de protecţia mediului. Delia Dimitriu este cercetător la Centrul pentru Transport Aerian şi Mediu, Manchester Metropolitan University şi face parte din grupul de experţi „International Panel on Climate Change" al ONU care a câştigat Premiul Nobel pentru Pace în anul 2007.

La side-event-ul TAROM vor participa şi experţi ai industriei aviatice, care vor pune în discuţie atât oportunităţile, cât şi dificultăţile care trebuie depăşite în elaborarea unei abordări globale privind reducerea emisiilor din sectorul aviaţiei.

Printre personalităţile care vor susţine discursuri se numără Paul Steele - Director de Mediu al Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA), Jane Hupe - Secretar al Comitetului Aviaţiei pentru Protecţia Mediului din cadrul Organizaţiei Internaţionale a Aviaţiei Civile (ICAO) şi Philippe Fonta - Director pentru Dezvoltare Sustenabilă şi Eco-eficienţă al AIRBUS.

Întregul sector al aviaţiei civile aşteaptă cu interes dezbaterile din cadrul Summit-ului de la Copenhaga, când liderii a 65 de ţări se vor întâlni pentru a stabili măsurile globale ce trebuie implementate pentru reducerea poluării mediului înconjurător.

Comisia Europeană a adoptat, în luna iulie, Directiva CE/101/2008 care include introducerea schemei europene de comercializare a emisiilor de carbon. Această măsură obligă companiile aeriene să urmărească economisirea fiecărei cantităţi de petrol, aplicând politici severe atât în domeniul operaţiunilor de zbor, cât şi în cadrul operaţiunilor de la sol şi al celor pentru întreţinerea aeronavelor.